رسانههایی که تبادل یا انتشار محتوا در آنها، تنها به کمک ابزارهای مجهز به پردازشگر دیجیتال میسر باشد. شامل رسانه های برخط مبتنی بر شبکه (نظیر شبکه جهانی اینترنت)، سرویس های مخابراتی از قبیل MMS وSMS و سایر اشکال شبکه های تبادل داده مانند بلوتوث و همچنین رسانه های مبتنی بر حامل های فیزیکی دیجیتال (CD/DVD) و مانند آن ها.
برخی از شکلهای رسانه های دیجیتال
۱- نرم افزارهای رایانه ای (نرم افزارهای رسانه ای / نرم افزارهای چند رسانه ای / …)
۲- بازیهای رایانه ای (بازیهای آفلاین/ بازیهای آنلاین/ بازیهای موبایل /بازیهای تحت شبکه/….)
۳- اینترنت (پایگاههای اینترنتی و سرویسهای مختلف همچون اجتماعات مجازی/ گروههای اینترنتی/ گفتگوی اینترنتی/ ….)
۴- هنرهای دیجیتال (سینمای دیجیتال/ گرافیک رایانه ای / نقاشی دیجیتال/ تئاتر دیجیتال/ موسیقی دیجیتال / …)
۵- تلفن همراه و سرویسهای مختلف آن (پیامک/ پیام چند رسانه ای GPRS / 4G/ 3G/…)
۶- …. .
ویژگیهای رسانه های دیجیتال
۱- سرعت و وسعت دامنه انتشار
۲- بستر نشر آسان (اینترنت/ تکثیر استمپری/…)
۳-تنوع و حجم بالای محتوا (نرم افزارهای چند رسانه ای حاوی چند صد جلد کتاب، چند ده ساعت فیلم و صوت با قابلیت جستجو و … / بازیهای رایانه ای )
۴- جذابیت و تعاملی بودن محصولات (بازی های رایانه ای / اجتماعات مجازی/ …)
۵- بدون مرز بودن ارتباطات
۶- کم هزینه بودن تولید و دسترسی
۷- طیف وسیع و متنوع مخاطبین